Covex'ova _______ ___ ___ _______ __ |__ | | | | __|.-----.-----.----.| |_.----.--.--.--------. | __|- -| |__ || _ | -__| __|| _| _| | | | |_______|___|___| |_______|| __|_____|____||____|__| |_____|__|__|__| |__| POZUSTALOST aneb (ex)EXAMPL uvadi *******************************************************************Kdyz uz nic jineho, dokopal jsem se dat dohromady to, co po me ze ZX zbylo a ted to davam v plen. Strucne tedy co tu najdete. DEMA: snad vice nez jasne, kdo kdy nechtel udelat aspon nejake demo, jen proto, aby svetu ukazal na co ZX ma. Jak jsem dopadl ja, na to se muzete podivat v tomto adresari. Jsou tam dve. Prvni DEMO DM, ktere jsem napsal v dalekych zacatcich a druhe DEMO DM II, ktere jsem zacal psat jiz pozdeji lec bohuzel nedokoncil. Nicmene je tam funkcni torzo.:) Nejvetsi problem byla vzdycky hudba, ta mi moc nesla a vsechno to zdrzovala. Popis najdete tam v readme.txt ELVIRA: nejodvaznejsi projekt, taktez nedokoncen - spousta obrazku (usilvoal jsem o to, aby byly co nejkvalitnejsi, preci jen ty priserne predelavky z PC, ktere jsem kdy videl mi pripadaly, ze delaji ZX spis ostudu.) a castecne funknci kod. Popis najdete tam v readme.txt HUDBA: adresar obsahujici to malo hudby co jsem splodil, vlastni tvorba vicemene zadna, vsechno predelavky. Ac jsem cosi, kdysi, v cemsi skomponoval do pozustalosti jsem to radeji nezaradil.:) PGM: je dulezity adresar ve, ve kterem jsou vsechny me funkcni vytvory. BOHUZEL NEKOMPATIBILTA DELEK NAZVU MOHLA NEKTERE CASTI PROGRAMU PREJMENOVAT TAK ZE BEZ UPRAVY NEBUDOU NA ZX FUNKCNI! Prvni je program OBCHODNI (obchodnik). Je to z letniho zapalu naprogramovana hra v basicu pozdeji obohacena o (nepuvodni) hudbu pro AY, ovsem plna nejruznejsich BASICovych fines. (Zkuste ji napriklad breaknout, ci mergenout - uz ani sam nevim jak jsem to udelal.:) Hra byla napsana na namety cehosi podobneho co jsme (psali jsme ji jeste s kamaradem, pro zajimavost uvodni obrazek vypadal a byl tak i nakreslen (!) tak, ze se pomoci POKE plnila obrazovkova pamet - neuveritelne silenstvi...) kdysi hrali v nejakem pionyru nebo kde. Druhy (budu psat chronologicky) je SCAT (SuperCAT). Nazev trochu napovy co by to mohlo byt - v euforii z D40, ale z nedostatku neceho jako byl Norton Commander nebo XTreeGold (pr~i'ma' inspirace :) jsem napsal managera pro disketovky. Vyrojilo se jich vsak v zapeti toliko, ze muj programek zalozeny jen na basicovych prikazech (DIR a FAT nacital pomoci READ sector) nemel sanci. Po tom co proxima vydala rutiny ROM D40 doznal znacne zmeny a pribral kus strojaku, takze se z nej stal v celku plnokrevny manager, ktery mel nektere vlasnosti, ktere u jinych dodnes postradam. Nicmene stale stoji na BASICu takze takove MOVE nedoporucuji.:) (Soubor scbasnt7 se ma jmenovat SCbasNT7r, jak zjistite v pripade pokusu o spusteni - nekompatibilita 10.1 => 8.3.) K programu patri jeste blaznivy programek TextMachine, taktez BASICovy, ktery mi ovsem neocenitelne poslouzil pri psani textu, ktere se mely napr. vypisovat ze strojaku. Proste ukladal cisty text, dala se nahrat prislusna znakova sada apod. Komfort v ramci moznosti jednoducheho BASICu. A jeste progamek LittelKompressor, ktery na bazi jedne mnou nekde opsane rutiny jednoduchym zpusobem pakoval soubory - tusim jen do velikosti obrazovky.:) PLAYER - program pro prehravani samplu pro SampleTracke. Vlastni player v SMT3Dse mi nelibil a ten puvodni toho taky moc neumel, tak jsem si napsal vlastni. Zda je lepsi... no. Je funkcni.:) Na nej navazal dalsi program. TRIMER, neboli "zdobic~". Je to znacne vylepseny a vlastne uplne predelany PLAYER, umoznuje celkem hezky editovat samply a ma par, rekneme zajimavych funkci, ktere ovsem nejsou, vzhledem k me neznalosti formatu v jakem byly samply ukladany, napsany zrovna optimalne. Napriklad zvyseni hlasitosti se (pres veskerou mou tehdejsi snahu) dosahnuje jen pridanim stejnosmerne slozky... no comment.:) Strihat se s tim daji samply ovsem v celku obstojne. To co dale naleznete v tomto adresari jsou programy, ktere jsem jeste nasel na disketach a uznal je za ... rekneme zajimave. BombVrt je BASICovy pokus o hru - neustale mi neslo do hlavy jak to ti programatori delaji, takove slozite hry - tak jsem to zkusil napsat. Casem jsem zjistil, ze BASIC asi nebude to prave, nicmene jeste jednou jsem to zkusil ve hre Oblud, ktera ovsem mela zavratne obladani kempston joystickem! :) Zbyle dva programky jsou prevod cisel z binarnich na dekadicke a obrazene. Tehdy holt u nas jeste nebyly zapadni kalkulacky, ktere by to umely, zato jsem mel ZX a tam slo vsechno! Vice programku jsem radsi vs~anc nedaval ac se jiste najdou i dalsi, napriklad zdarilejsi, nedokoncena parodie/pokracovani fukova Podrazu a dalsi. RUTINY: to jsou skutecne jen nektere rutiny, u kterych jsem si pamatoval, ze neco delaji a ktere by se treba mohli nekomu jeste hodit. Jak tak na to koukam je to sama prace s obrazem. SCREENS: asi nejobjemnejsi cast pozustalosti. Moji nejoblibenejsi cinnosti bylo kresleni a zde je snad veskery muj volny cas straveny puntikovanim obrazku v ARTStudiu na ZX. Skoda jen, ze jsou to casto jen prekreslene obrazky podle predlohy. Vetsinou ovsem zdarile prekreslene. Podotykam, ze je velmi dobre mozne, ze diky jednomu memu ponekud temperamentnejsimu kamaradovi nasli misto i na nejedne cizi diskete. Kdyz uz nic, dovedl si k nim vymyslet bajecne historky o chystanych hrach.:) Vsechno je to ovsem jen moje puvodni tvorba, na ktere jsem si sam a dobrovolne skazil oci.:) TEXTY: zde nenajdete nic prevratneho, jen kratke navody/rady k nekterym hram, ktere jsem mel tu cest hrat a pripadne pokorit.
covex_at_io.pinknet.cz - uz neplati kdyz nic, udelate mi tim radost! Diky a treba nekdy nashle Adam Pribyl |